Lindhasbilder

Härliga dagar i Västernorrland!

Av Lindha . - 2018-07-08 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag hämta han som valp var första gången ). Trots att dom var 4 hundar i denna lilla kupén så gick det top notch   .

Vi starta första dagen med kalas 2 hos mormor och morfar.

 


Det är lika magiskt och rogivande som vanligt att vara hos mamsen, med ängar och skog inpå knuten så långt ögat når, och även denna sommaren hade grannen sina kor inpå knuten.


 

Vi har fyllt dagarna med massa skoj. Louisiana följde med mormor och morfar ut på sjön för lite fiske, det verkar vara Lussans nya hobby   . Dom fick några aborrar på kroken.

   

Jag och Jekyll har ägnat oss åt en del cykelturer och sim i sjön   . Det blir en del fys just nu med Jekyll, har inte riktigt kommit igång med träningen i år. Visst har vi kört våra skyddsläger och jag har tagit ett privatpass och fick grym hjäp med FS, men det känns som sommaren tog över i år    men snygg i kroppen blir han Jekyllen   .


Sen var i på marknad i Strömsund en liten utflykt över dagen, var inte så mycket till marknad men dottern hade desto roligare, åkte lite karuseller och åt massa godis, det är lycka det     

         

Självklart heja vi på Sverige mot England!!     



Mammas granne har ett barnbarn i samma ålder som Lussan gissa om Lussan blev helt salig då hon fick prova deras lilla 4 hjuling, så nu har vi lämnat en önskelista till morfar på vad vi önskar oss hos dom   

 

     

Ja man behöver knappast trängas i skogen okm man bodde här uppe   

 


Snyggaste av dom alla, min Jekyll    som sprang in i elstängslet till kossorna, han fick en rejäl smäll och vart väldigt skeptisk till att gå på samma sida som stängslet på den promenaden, men sen hade han totalt glömt bort vad som händer om man går emot ett elstängsel   . 

 

Vi avsluta dagarna med ett dopp i det blå för Lussan och hennes kompis och självklart för badgalningen Jekyll   

   


Vi har haft såna härliga dagar hos mamma och Anders synd vi inte kunde stanna några dagar till, för idag är det 27 grader och skall så vara i flera dagar, men är tydligen lika varmt hemma     
 
 


 
 
Ingen bild

Beran

23 september 2018 10:44

Oj ! Vilka fina bilder och jag blev så glad då jag såg dom, fina minnen. :-)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards